Tänään oli kymmeneltä nyt vihdoin se lääkäriaika. Marketta meni vasta puolen pivän aikaan töihin, joten hän tuli minua kyytiin. No useinhan lääkäriajat on myöhässä ja niin oli nytkin, melkein tunnin. Ja Tk:ssa oli tietokoneet kaatuneet. Onneksi lääkärini oli jo perjantaina alustavasti katsellut labratuloksiani. Niissä ei ollut mitään erikoista. Näytin myös sitä varvastani ja siinä on kynsivallin tulehdus ja aika pahakin. Sain siihen sitten antibioottikuurin.

Klo 12 alkoi CC:n pikkujoulujuhla, joten Marketta toi minut suoraan sinne. Hän lainasi minulle rahaa, että voin mennä sieltä apteekin kautta kotiin. No apteekissa ei sitten onnistunutkaan. Resepti ei ollut missään näkyvissä. Minulla oli kännykässä Tk:n numero, joten yritin soittaa sieltä farmaseutin kehotuksesta lääkärille. No siellä oli puhelimet varattuja, joten se ei onnistunut. Sitten olisin ostanut voimassa olevalla reseptillä lisää syöpälääkettä, mutta apteekki ei pidä sitä varastossa, joten se pitää hakea huomenna.

Yritin sitten vielä kotoa soittaa Tk:hon kysyäkseni siitä reseptistä, että saisin kuurin alkuun jo tänään. Varattu, mutta voin jättää soittopyynnön. Tässä välissä Aimo soitti ja hän lähti ajelemaan tännepäin, kuultuaan, että apteekissa käyn mutta muuten olen kotona. Meni melkein tunti ennenkuin ehtivät sieltä soittaa ja hoitaja kysyi lääkäriltä tilannetta. Kello oli silloin jo kolme. Lääkäri oli juuri silloin ruvennut käsittelemään kaikkia tänään määräämiään reseptejä ja sanoi, että neljän jälkeen voin mennä hakemaan lääkettä, silloin on resepti apteekin nähtävissä.

Aimokin tuli sitten ja teimme yhdessä pienen kävelylenkin ja haimme minun antibioottini. Huomenna haen sitten sen toisen lääkkeen, niitä minulla onkin muutaman päivän satsi vielä kotona.  Varpaan lääkitys alkoikin sitten jo tänään mikä on hyvä asia.

Se oli ihan mukavaa kun Aimo tuli katsomaan minua, kun muuten kaikki tökki tänään. Saatiin yhdessä vähän nauraakin näille jutuille.

Samassa pihassa, jossa CC pidetään on pieni rakennus nimeltään Kirkonkellari. Siellä oli vielä tänään Kuuskajaskarin merionnettomuuden näyttely. Menimme melkein kaikki sinne poislähtiessä katsomaan. Minäkin menin. Silloin viisikymmentä vuotta sitten itsenäisyyspäivänä oli täällä ollut samanlainen sateinen päivä kuin tänäänkin.