Viime syksynä tuli muksujen kanssa puhe, että olen joskus kouluaikana käynyt katsomassa Lukon pelejä. Silloin oli vielä ulkokenttä eli ei ollut hallia. Pelaajat pelasivat pipo päässä eikä mitään naamasuojuksia ollut. Kyllähän minä silti nämä nykyvasrusteet tiedän, mutta muksut ei tainneet tietää, että noin on pelattu SM-sarjassakin.

He olivat sitä mieltä, että minun pitää tulla yhtä peliä katsomaan. Lupasinkin ja sovimme jo Hennin kanssa senkin, että mitä peliä menemme katsomaan. Henni sai kuitenkin parempaa seuraa ja perui sen. Olli kuuli sen ja herrasmiehenä sanoi minulle, että hän voi tulla minun kanssani. minä kuitenkin sanoin hänelle, että kyllä hän voi mennä kavereiden kanssa, ettei minua se niin kovin harmita. Nyt kuitenkin, kun Hennillä ei ole tämän illan peliin kaveria Marketta oli sanonut, että pyydä nyt mummua. No niin siinä sitten kävi, että liput on jo ostettu ja menossa ollaan. Nyt on vielä juhlallisempaa, kun siellä järjestetään sinikeltainen peli-ilta. 3000 lippua jaetaan katsojille. Niitä siellä sitten heilutellaan ja ennen peliä on jotain juhlallista. Lehdessä oli, että pitää mennä aikaisemmin kentällekin.

Kaikkeen sitä joutuu vanha ihminen. Heh-heh-hee.

Peli on Tapparaa vastaa.