Joskus kevättalvella laitoin itselleni vähän epävarmana tavoitteeksi, että kesällä pyöräilisin Monnaan ja takaisin. Monnaan on meiltä matkaa 5 kilometriä eli koko matka 10 km. Tänään olen sen tehnyt! Oli kaunis auringonpaiste, ei liian lämmin eikä liian kylmä. Tunsin oloni tänään hyväksi ja Marketta oli kotona, että voisin soittaa hakemaan autolla minut ja pyörän jos väsyisin. Otin evääksi 2 desin mustikkakeittopurkin. Ajattelin, että ensin käyn äidin ja isän haudalla ja sitten katselen muuten hautausmaalla ja istun välillä ja huilaan.

Näin hautausmaalla heti entisen työkaverini Riittan. Me näemme aika harvoin, mutta meillä riittää juttua vaikka kuinka paljon. Hän oli lähtenyt pikakäynnille sinne. Me kuitenkin rupesimme yhdessä katselemaan hautoja ja kävimme molempien tuttavien haudoilla. Sitten tuli vastaan Maili sisarensa ja hänen miehensä kanssa. Juttelimme kaikki yhdessä aika kauan ja sitten näimme Ullan ja juttelimme hänenkin kanssaan vähän aikaa.

Istuimme Riitan kanssa penkillä ja minä join evääni. Olimme olleet hautausmaalla jo kaksi tuntia yhdessä. Riitta on hyväkuntoinen ja pyöräilee lujaa, mutta hän halusi kuitenkin ajaa minun kanssani takaisin ihan hiljaa. Olimme molemmat iloisia toistemme näkemisestä. Olen varma, että minäkin jaksoin paremmin, kun oli hyvää seuraa.

Viivyin matkallani 4 tuntia. Olen nyt oikein iloinen kun pystyin siihen. Loppupäivän olen ollut aika väsynyt ja huilannut. Nyt suunnittelen, että kävisin siellä useammankin kerran kesän  aikana.