Minulla on viime Porin käyntini jälkeen tullut erilaisia oireita. Kerroin niistä nyt lääkärille ja kyllä ne ovat aika moni siitä syöpälääkkeestä. Hiusten lähtöä on ollut jo pitemmän aikaa ja nyt on sellainen kuvottava olo aika usein, ne on molemmat sen takia. Sitten, kun kesällä olin silmälääkärissä niin hän totesi minun molemmista silmissä kaihin alun ja lisäksi erittäin kuivat silmät, johon sitten sain sellaisia tippoja, joita hän määräsi laitettavaksi ihan kuusi kertaa päivässä. Kaihista lääkäri sanoi, että se olisi tulllut minulle joskus myöhemmin, mutta tämä lääke vaikuttaa nyt niin, että se tuli nyt jo aikaisemmin. Silmien kuivuus johtuu tästä lääkkeestä ja myös se, että poskeni ovat sisäpuolelta senverran turvoksissa, että jääävät aina hampaiden väliin. Sitten minulla on nyt toisen peukavarpaan kynsi puoliksi irronnut. Se on irronnut ihan samalla tavalla kuin sytostaattihoidon aikana. Siitä lääkäri sanoi, että minulle on jäänyt sytostaattihoidosta elimistöön sellainen taipumus, että voi joskus aina lähteä kynsi samalla tavalla pois eli se olisi lähtenyt vaikkei olisikaan tätä lääkitystä. Tämä lääke on nyt kuitenkin niin tärkeä minulle, että yhteisellä sopimuksella jatkamme sitä ja minä yritän tulla mahdollisimman hyvin toimeen oireineni. Keuhkokuvaan lääkäri minut nyt kuitenkin määräsi, kun kesällä oli se kolmen sentin möntikkä keuhkoissa, että miltä se nyt näyttää. Ja neljän kuukauden päästä menen taas näyttämään itseäni hänelle.

Aamulla ennenkuin lähdin niin katselin netistä päivän lehtiä ja sieltä näin, että Luvian kohdalla pikatiellä oli aamulla ollut ennen seitsemää kolari. Kuvassa oli toinen auto, joka oli pahan näköinen ja molemmat kuskit olivat loukkaantuneet. Nyt paluumatkalla neljän jälkeen vähän ennen kuin käännyimme Luvialle niin oli taas ollut kolari. Siinä oli ambulanssi, poliisiauto ja punainen aika rytyssä oleva henkilöauto, mutta en ehtinyt nähdä mitä päin se oli ajanut, kun siinä oli niin paljon autoja ja bussi tuli aika nopeasti siitä ohi. Toivotaan, ettei kukaan oikein pahasti ole loukkaantunut. Meillä oli nyt molempiin suuntiin oikein hyvät kuskit.