Tänään olin kirkossa. Siellä oli kansanlaulukirkko.Se ei ollut ihan täydellinen (ei ollut saarnaa, ehtoollista eikä kolehtia), mutta se oli harjoitusta ensi kuussa radiossa esitettävään kansanlaulujumalanpalvelukseen.

Siinä on Anna-Mari Kaskisen sanat kaikissa lauluissa ja nuotteina on kansanlauluja esim. Saunavihdat, Tuonne taakse metsämaan, Arvon mekin ansaitsemme, Tein minä pillin pajupuusta ym. Kauniit sanat hän on kaikkiin keksinyt, ei siinä mitään, mutta ja se on minulle aika iso mutta. Minun mielestäni jumalanpalveluksen pitäisi olla juhlallinen ja rauhallinen, sieltä pitäisi saada voimaa ja levollisuutta jaksamaan tässä levottomassa nykyajassa ja omien vaikeuksiensa kanssa elämistä. Ei tästä sellaista saa. 

Hän oli tehnyt oikein kauniita sanoituksia, ja tutut reippaat sävelet. Olisi kyllä ihan mukava musiikkiesitys muuten pidettäväksi. Ei siinä mitään.

No se on  minun mielipiteeni ja tiedän, että moni on toista mieltä. Onneksi meillä on valinnan vapaus. Minä valitsen "lailliset kirkonmenot" ja menen sitten muina aikoina tälläisiin muihin tilaisuuksiin.

Nyt on menossa mustan pitsin yö. Kohta on pitsiviikko ohi.