Eikös se lapsena niin ollut, että kun oli joku merkkipäivä tai muuten tärkeää niin heräsi aikaisemmin. Mahtaakohan minua lapsettaa, kun olen herännyt jo viiden aikaan, eikä tullutkaan enää uni. Yleensä nukahdan uudestaan ja vieläpä aika pian.

Marketan kanssa eilen sovimme, että he eivät tulekaan meille vaan minä menen heille. Sopiihan se minulle. Menen ensin kirkkoon ja kävelen sitten heille. Siellä sitten syödään ja herkutellaan. Lahjankin olen jo saanut. Menimme keskiviikkona kauppaan ja pyysin Markettaa kanssani katsomaan ja kuskaamaan mikroa ja hän halusi sitten ostaa sen minulle äitienpäivälahjaksi. Sain sen sitten jo keskiviikkona ja olen oikein tyytyväinen valintaamme. Tuntuu hyvältä ja se on nopeampi ja tehokkaampi kuin vanha oli. Olikohan vanhaan tullut sitten jo hitauttakin ennenkuin lopullisesti sammui.

Eilen oli kaunis päivä ja nytkin paistaa aurinko oikein kauniisti. Lokkipari tuolla katolla nyt kuhertelee. Olen ihmetellyt, kun ne ovat niin paljon välillä pois ja viime vuonna emo ei lähtenyt mihinkään pesästä. Sitten rupesin miettimään, että en ehkä huomannut tätä vaihetta, kun oli ensimmäinen kerta. Katsoin vanhoja juttuja ja viime vuonna viides päivä kesäkuuta huomasin, että siellä on pesä. Varmaan se oli silloinkin ollut tuollaista mutten ollut kiinnittänyt siihen huomiota. Nyt kun ajattelin ja odotin, että tulevatkohan taas niin kiinnitin heti huomioni niihin. Hups. Nyt vilkaistessani ulos näin tosi kuhertelua, mutten ehtinyt kameran kanssa parvekkeelle. 

Hyvää Äitienpäivää Kaikille!