Jouluaatto meni oikein mukavasti. Menin aamulla jo Marketan luokse. Muksut koristeli kuusen ja minä katselin. Pelejä pelailimme. Ja niinkuin joululaulussa lauletaan, että on äiti laittanut kystä kyllä niin oli meilläkin. Ja kotiin sain mukaani kaikkia syömisiä. Hautausmaalla kävimme, muttei siellä ylimääräistä viitsinyt kävellä, kun satoi aika paljon. Joulupukki tuli kahdeksan aikoihin illalla. Olin kutonut hänelle lahjaksi villasukat.

IMG_1308-normal.jpg

Sain oikein halauksenkin pukilta. Pukki soitti viululla joululauluja ja sain esittää toivomuksia. No tietysti toivoin Sylvian joululaulun, Sitten kun pukki kysyi, että mitä muuta haluaisin kuulla niin tuli sellainen oikosulku etten saanut yhtään muuta joululaulun nimeä mieleeni. Nolo juttu. Kyllä hän sitten soitti ja oli kaikki ihan tuttuja kun ne kuuli. Kyllä pukki sitten söikin meidän kanssa iltapalan ja kävi vielä saunassakin.

Kotiin tuli vasta vähän ennen yhtätoista Marketan ja Ollin kyydillä kun he menivät yökirkkoon yhdeksitoista. Minä kuuntelin sen netistä srk:n sivuilta.

Tänään olen ollut joulukirkossa ja olin iltapäivällä Marketan luonakin. Nyt on käynyt niin hyvä tuuri, että voitimme kaikki Veikkauksen joulukalentereista. Elisalle tuli kaksi voittoa 20,- ja 30,-. Hennillä ja Ollilla oli yhteinen arpa ja he voittivat 50,-. Marketta voitti 10,- ja minä 5,-.  Koskaan ennen ei ole voitettu mutta kuin 10,- tai 5,- eikä kaikilla vaan 1 tai 2 arpaa on voittanut.

Sade ropisee edelleen ulkona. Saisi jo kaunistua ilmat.