Tänä syksynä minulle on kerran käynyt niin, että puhelinoperaattorin myyjä löi luurin korvaan, kun en luvannut vaihtaa operaattoria. Siiten kerran eräs myyjä, joka kaupitteli jotain pillereitä oli sitä mieltä, että hedelmiä ja vihanneksia ei kukaan syö puolta kiloa päivässä vaan kannattaa ostaa heidän tuotteitaan. Nämä olivat molemmat miehiä ja äänestä päätellen ajattelisin olleen aika nuoria.

Tänään minulle soitti naishenkilö, joka aloitti oikein  iloisesti ja vaikka kuuli, että olen lenkillä jatkoi kaupitteluaan. Hän myi jotain vitamiini-hivenaine-antioksidantti tuotteita. Hänen kysymyksiinsä vastasin ystävällisesti vaikka olin lenkillä. Kuultuaan, että syön päivittäin hedelmiä ja vihanneksia vähintään puoli kiloa oli hän sitä mieltä, että ei niistä ole mitään hyötyä vaan tarvitsen heidän tuotteitaan. Hedelmät ja vihannekset ovat kuulemma kasvaneet ilman tarvittavaa auringonvaloa ja ravinteita.  Lenkillä en jaksa, jos en saa vastustuskykyä, jota ei saa muualta kuin heidän tuotteistaan. Ilmakin on niin likaista ja bakteereja täynnä, että saa kaikki taudit jos menee ulos ilman, ettei ole syönyt heidän tablettejaan, vaikka kuuli, ettei minulla ole ollut flunssaa koko syksynä. Välillä yritin sanoa, että käteni alkavat palella, kun pidän kännykkää kädessä. Ei auttanut, myynti vaan jatkui. Eikä maksaisi kuin euron päivässä, ja tulisi kotiovelle asti. En kuitenkaan luvannut ostaa. Sitten myyjä kihahti. Kuulin, että minulla on omituinen asenne aikuiseksi ihmiseksi, kun en välitä omasta hyvinvoinnistani. Ja samalla sain luurin korvaan.

Jotenkin minua alkoi naurattaa puhelu, se oli niin uskomaton juttu. Suurin osa puhelinmyyjistäkin lopettaa kuitenkin hyvän päivän jatkon toivotuksin, vaikka ei ostaisikaan mitään.