Nyt on sitten koko poppoo haettu kotiin ja minä olen taas yksikseni. Kyllä minä tuliaisiakin saan, mutta ne eivät löytyneetkään laukuista helposti. joten saan myöhemmin kun purkavat tavarat laukuista. Olin pienellä ajelullakin, kun Marketta haki Elisan kotiin Kodisjoelta, jossa hän oli juhannusaaton vietossa ja yön perässä. (Kodisjoki liitettiin Raumaan 1.1.2007.)

Eilen söin ensimmäisen mansikan siitä Riikkan tuomasta. Söin myös ensimmäisen tomaatin ja se oli niin hyvä, etten muista olenko koskaan niin hyvää tomaattia syönyt. Tänään olen jo syönyt pari tomaattia ja siellä on nyt kymmenkunta melkein kypsää, jota ovat vielä tänään tai ainakin huomenna hyviä.

Aamupäivälllä paistoi aurinko oikein lämpimästi, mutta nyt on pilvistynyt. Jostain kaukaa kuuluu jyrinää, muttei täällä salamia näy eikä vielä sada. Usein ukkonen kiertää kaupungin vaikka ympäristössä olisi kovakin ukonilma.

Nyt rupesi kahvihammasta kolottamaan. Pitää vissiin mennä laittamaan keitin tippumaan.