Lenkkeillen, syöden ja huilaten on aikamme kulunut hyvin. Tänään aamulla, kun menimme ulos meidän pihalla loikki taas se pupujussin poikanen, jonka olen jo monta kertaa nähnytkin. Kävimme ankkalammella ja siellä näimme sorsanpoikasen emonsa kanssa ja muutamia lokinpoikasia. Kumpikaan koirista ei edes haukkunut niitä, ihme kyllä.

Tänään huomasin ensin Liisalla punkin. Se oli jo jonkinverran pyöristynyt. En ole ennen ottanut punkkia pois. Olen joskus yrittänyt sellaisilla hienoilla apteekista ostetuilla punkkipihdeillä, mutta en ole niillä saanut. Nyt Marketta toi minun luokseni 2 sellaista muovista, jotka jompikumpi koirista on joskus voittanut. Suurempi niistä oli sopiva ja onnistuin hyvin. Jonkun ajan kuluttua huomasin, että Inkalla oli korvassa hirveän iso punkki. Se tukki koko korvakäytävän pään. Se oli suurinpiirtein minun pikkurillini pään kokoinen ja ihan sinisenmusta. Juha oli käymässä ja hyvänä apuna. Hän piti Inkaa sylissään ja paikallaan ja minä onnistuin punkinpoistossa. Siinä oli kuivunutta vertakin karvoissa. Puhdistin sen vielä desinfiointiaineella. Toivottavasti kaikki on nyt hyvin.

Jos jollakin on  hyviä ohjeita punkkien puremiin niin kiitollisuudella vastaanotetaan.

Nyt ulkona sataa. Odotamme jos kaunistuisi niin kävisimme vielä toisella pidemmällä lenkillä tänään.