Minulla oli tarkoitus tänään käydä kahdessa museossa ja kansalaisopiston kevätnäyttelyssä, mutta Juha tuli kylään niin sitten ne jäivät menemättä. Menimme kuitenkin yhdessä Poselliin. Siellä oli Kaffeholan, jonka järjestää aina Nortamo-seor. En ole koskaan ennen ollut siellä. Se on sellainen raumangiälinen tilaisuus. Lauletaan yhteislauluja ja on Nortamon jaaritus ja näytettiin puolen tunnin filmi historiallisesta Raumasta. Tilaisuus menetteli, mutta ei kuitenkaan ihan minun juttuni ollut. Huomasin välillä, että minulla oli vähän kielivaikeuksiakin, kun jaaritus oli merimiesaiheinen, enkä minä ole meri-ihminen, joten en tunne tätä sanastoa ollenkaan ja sitten on puutteita muissakin vanhoissa sanoissa. Yksi oli kuitenki tosi nasta juttu. On ollut sellainen kilpailu, että suunnitellaan Nortamo-leivos. Siinä kuuluu olla tyrniä ja sydvesti. Kilpailussa on noussut kärkeen kolme tasaveroista ehdotusta ja tuolla tilaisuudessa oli ensimmäistä kertaa tarjolla kahvin kanssa yhtä lajia. Se oli oikein suussasulava ja iso. Lisäksi siellä oli miestarjoilijat sydvestit päässä. Pieni lisäys tähän. Kirjoitin Nortamo-leivos mutta huomasin nyt luettuani yhden  ilmoituksen, että se kuuluu olla Nortamo-paakkelsi. Tämä minun kielitaitoni. Siis uusi lisäys, kun meni vieläkin pieleen eli Nortamo-paakkelssi. Kyllä kielet ovat vaikeita.

Sohvi on nyt tullut kotiin. Näen hänet varmaan tiistaina. Kuvia olen nähnyt hänestä jo muutaman kerran ennenkin, mutta nyt minullakin on yksi kuva Sohvista. Hän on kuulemma poikueen suurin.

Pienellä tassulla voi jättää suuren jäljen sydämeen.

Näin Länkkärin sivulla kuvan Kaffeholanista ja sydvestipäisistä tarjoilijoista. Lisään sen vielä tähän. Kuvan henkilöt eivät ole minulle tuttuja.