Eilen kävin kaupassa ja ostin useamman päivän ruoat, mutta nyt aamulla rupesi tekemään mieli lohikeittoa. Eihän minulla kotona lohta ollut. Siinä sitten pähkäilin, että lähdenkö kauppaan vai enkö lähde. Ajattelin sitten näin järkevästi, että siinä tulee tehtyä lenkki samalla, kun en kuitenkaan ehkä viitsisi muuten lähteä ulos. Nythän puhutaan niinpaljon hyötyliikunnasta, olen sitten ihan muodissa mukana. Meninkin sitten pienen mutkan kautta ja kotiin suorinta tietä.

Ja tuo mieliteko oli ihan terveellinen, mutta eihän se siihen pelkkään lohipalaan jäänyt se ostaminen. Nyt jätin kuitenkin lakritsit ostamatta. (Suklaata on kotona).

Ostin sitten pari lohimedaljongia. Toisesta keitin nyt sen keiton ja toisen kraavasin. Huomenna herkuttelen lohivoileivillä. Lisäksi ostin porkkanoita, muutaman sipulin, uunilampimät onnenleivän ja pari kaurasämpylää, luomu vadelmakiisseliä, pohjanmaan pastilleja pussin. Ne ovat niitä lapsuudesta tuttuja piparminttupastilleja ja ostin viime viikolla, kun huomasin kaupassa pussin ja ne maistuivat hyvälle. Ensin söin ihan yksistään, mutta sitten hoksasin, että kun ottaa pari pastillia ja pari suklaan palaa yhtä aikaa suuhun niin kyllä maistuu hyvälle. Ja tarttuihan sieltä taas ristikkolehti mukaan, ei voi mitään.

Tässä on minun ostokseni.

IMG_0714-normal.jpg

Nyt olen jo syönyt ja herkutellut.

Eilen illalla aloitin kutomaan tuubihuivia. Minulla oli italialaista mohairlankaa, 80% mohairia ja 20% villaa. Kudon 8 numeroisilla puikoilla ja aina oikein. Se on niin pörröistä, että on vähän hankalaa kutoa.

IMG_0715-normal.jpg