Meinasin eilen illalla päivittää blogiani, mutten päässyt  sinne kirjoittamaan mitään uutta päivitystä. Luettua sain blogeja ja kommentitkin osaksi onnistuivat, muttei ihan kaikki.

Kerron ensin perjantaista. Silloin olin melkein kellon ympäri kylässä. Sylvi H tuli Marketan luo yhdentoista aikaan ja minä menin myös sinne. Marketta oli tehnyt ruuan ja oli yhtä minun mieliruuistani eli savulohipastaa. Olen niin monta kertaa sitä kehunut, että pitäisiköhän oikein kertoa tarkemmin millaista se on.

Savulohipasta
1/3 purjoa
2 dl kuohu- tai ruokakermaa
1/2 kalaliemikuutio
200 gr kylmäsavulohta
1 sitruunan mehu
Purjo viipaloidaan ja kuullotetaan viipaleet. sekaan kerma ja liemikuutio. Annetaan kiehua noin 5 minuuttia. Viipaloidaan lohi ja lisätään viipaleet ja sitruunamehu joukkoon. Kuumennetaan ja tarjotaan pastan kanssa. (Ohjeessa on myös 1/2 dl tilliä ja rouhittua mustaapippuria, mutta me emme tykkää niitä laittaa joukkoon.)
Marketta keittää tämän kanssa pätkäspagettia ja se on hyvää.

Kahvin kanssa oli raparperipiirakkaa, unelmatottua, suklaaaneliöitä ym. Marketta ja Henni olivat molemmat leiponeet.

Sylvi lähti jo kuuden aikaan ja Marketta käski soittaa Juhalle, jos hän haluaisi tulla syömään ja saunaan. Hän tuli mielellään ja niinpä haimme hänet sinne. Söin sitten taas uudestaan Juhan kanssa. Saunan jälkeen joimme kahvit ja herkuittelimme. Sitten, kun olimme kaikki saunoneet niin kello olikin jo yhdeksän. Ensin veimme Juhan ja sitten minut tuotiin samalla reissulla kotiin.

Lauantaina Hennillä oli meno Turkuun, kun hän osallistui kolmen hamsterin kanssa näyttelyyn. Marketta lähti kyytiin ja he toivat minun Laitilaan Ailin luo. Olin siellä jo puoli yhdeksän aikaan.
Meillä oll Ailin kanssa koko päivä aikaa olla yhdessä ja puhella oikein kunnolla. Aili on myös kova tekemään käsitöitä. Niinpä me sitten samalla kun juttelimme niin molemmat myös kudoimme. Minulla oli mukana peitonlappukudin. Jätin sen perjantaina vahingossa Marketan luo, mutta soitin hänelle, että hän ottaa sen mukaan. 
Se on kivaa välillä kutoa jonkun toisen kanssa yhdessä. Aili kutoo nyt lapasia, jotka lähetetään sitten Karjalan lapsille. Minä kudoin 4 lappua.
Toiset viipyivät Turussa niinkauan, että olin kotona illalla vasta kuuden aikaan. Kyllä siellä jotain sijoituksia tuli, mutten oikein muista mitä.

Lumi on pysynyt maassa ja nyt paistaa aurinko oikein kauniisti. Pitäisi varmaan lähteä nyt ulos, kun kaksi päivää on mennyt ilman kävelyä.