Minulla on flunssainen olo. Tiistaina olin Porissa hautajaisissa. Siunaus tapahtui Käppärän hautausmaan pienessä kappelissa. Siellä oli Kertun toivomuksen mukaisesti mukana vain kaikkein läheisimmät. Aimon luona juotiin kahvit ja minä olin Aimon luona niin, että tulin vasta illalla kotiin. Vähän sen jälkeen alkoi kurkkua kutiamaan ja ajattelin, että olenko niin arka etten kestä auton vetoakaan. Heräsin yöllä vaikka kuinka monta kertaa. Aamulla kuulin, että Marketalla oli alkanut myös kurkkukipu illalla. Sitten laitoimme syyn Ollin niskoille. Hän oli viime viikolla kipeä ja varmaan saimme häneltä tartunnan. Nyt on sitten nuha, kurkku kipeä ja ihan tokkurainen olo ja Marketalla on myös kuumetta. Ilmakin on nyt sateinen ja synkkä. Ihan kurjaa.

Eilen tuli viralliset tiedot uusista ylioppilaista. Ei voi enää Elisaakaan kiusoitella, kun on mustaa valkoisella.

Lainasin kirjastosta pari äänikirjaa. Niitä on mukava kuunnella samalla, kun tekee jotain muuta. Ne pitää olla siis ihan kevyttä ja mielellään hömppää. Anni Polva on sopiva kirjailija tälläiseen. Sain ekan kuunneltua. Sen nimi on "Ota minut mukaasi". Yllätyin täysin. Se on vakava ja herkkä kuvaus pienestä viisivuotiaasta pojasta. Ehkä en ole tätä koskaan lukenut tai sitten en vaan muistanut, mutta ihan erilainen kuin hänen muut kirjansa. Olen oikein tyytyväinen, että lainasin sen.

Kaikesta huolimatta hyvää helatorstaita kaikille!