Aurinko on paistanut kauniisti koko päivän muttei lämmintä ole ollut kuin muutama aste ja aika kylmä tuuli. Lämpimästi piti pukeutua.

Olin päivällä katsomassa moottoripyöräkulkuetta. Netistä äsken katsoin, että siinä oli noin  550 motskaria. Lopussa siinä oli vielä museoautoja ja niitäkin oli muutama kymmentä. En laskenut. Se on hienoa katseltavaa.

Sen jälkeen oli Poikasoittokunnan kulkue. Siinäkin oli netin mukaan noin 130 soittajaa. Se on myös mukavaa katseltavaa, mutta nyt minun kävi sääliksi marssityttöjä. Heillä on ennen ollut lyhyet hameet ja ohuet sukkahousut ja pienimmillä on voinut olla polvisukatkin. Mutta nyt ei ollut hametta ei sukkahouhousuja ei sukkia vaan ainoastaan mustat lahkeettomat "alushousut". Siinä he sitten värjöttelivät paljaat reidet kananlihalla. Hui ja itsellä paljon vaatetta päällä.

Näin siellä Juhankin ja hän olisi tarjonnut minulle Puistokahvilassa kahvit, mutta se oli tupaten täynnä. Tulimme sitten meille ja minä keitin kahvit ja oli munkkejakin. Samalla annoin sitten Juhalle simapullon, jonka Marketta oli häntä varten antanut.

Illalla olin vielä kirkossa. Siellä oli kristittyjen yhteinen vappujuhla. Oli helluntailaisia, vapaakirkkolaisia, pelastusarmeijalaisia ja sitten ev.lut. seurakuntalaisia. Se on jo pitkä perinne vappuna.

Tänään oli meidän talon päädyssä ruvennut kukkimaan sellaisia pieniä sinisiä kellokukkia, en tiedä nimeä, mutta kauniita ovat.

Nyt tiedän, että kukkasen nimi on skilla eli idän-sinililja ja tältä se näyttää

skilla-normal.jpg