Alkoi eilen puolenpäivän aikaan mahanpoltto. Sitä jatkui ihan aamuun asti. Ja se vasta kamalaa on kun yökkää tyhjää kun ei ole enää mitään vatsassa. No aamulla se rauhoittui ja vaikka on väsynyt olo niin muuten on nyt aika kivan tuntuista.

Olen joskus tallentanut "Niskavuoren naiset" ja sen katsoin iltapäivällä. Ja pari kirjaa olen saanut luettua loppuun. Ne on molemmat tänä vuonna ilmestyneitä, että niinkuin uutuuskirjoja. 

Laitankin tähän kuvan niistä

IMG_1191-normal.jpg

Tuo Paula Tillin kirjoittama "Toisin  Minun Asperger-eläämäni" on erittäin paljon ajatuksia antava kirja.Hän kertoo siinä omasta  elämästään. Hänelle selvisi vasta aikuisena, että hänellä on tälläinen sairaus. Siihen asti hän oli vain erilainen ja laiska ja milloin mitäkin. Rupesin silti ajattelemaan, että terveetkin laitetaan liikaa samaan muottiin eikä aina ymmärretä, jos toinen on erilainen. Esim. jos olet suomalainen niin sinä pidät saunomisesta ja sillä siisti ja monta muutakin asiaa.

Sitten tietysti tämän vakavan kirjan välipalana piti lukea köykäistä ja hauskaa. Juhani Töytärin "Siistii...!"  Nasevimmat lasten tokaisut. Se oli oikein hauska. Ja sitä on kiva lukea kun ne ovat niin lyhyitä.

Ulkona on ollut oikein kauniin näköistä, mutta minä olen huilannut koko päivän. Jos sitten huomenna kävisi vähän ulkonakin.