Maanantaina aamupäivällä olin koneella netissä ja se toimi moitteettomasti. Sitten olin CC:ssä ja senjälkeen kävin vielä Pyynpäässä. Sitten illalla, kun meinasin mennä koneelle ei yhteydet toimineetkaan. Ensimmäiseksi tietysti tuli mieleen, että modemi on rikki, kun oli samanlainen tilanne kuin silloin, kun kuukausi takaperin salama rikkoi sen. No eilen aamulla sitten menin puhelinlaitokselle, mutta siellä todettiin, että modemi on kunnossa eli vika on jossain muualla. Sain sieltä puhelinnumeron vikapäivystykseen, johon soitin sitten kotiin päästyäni. Siellä totesivat, että yhteys ei toimi, muttei he voineet auttaa sieltäkäsin asiaa eli he tilasivat minun luokseni  huoltomiehen sellaisin evästyksin, että jos vika on minun laitteissani niin tulee 50 euron omavastuulasku. Ajaksi sovimme sitten tänä aamuna kello 8 ja täsmällisesti ovikello soikin. Hän oli nähnyt tullessaan huoltomiehen ja tämä tiesi, että yläkerrassa oli eilen käyty korjaamassa tietsikkaa. Huoltomies ei löytänyt minulta vikaa vaan sanoi, että se taloyhtiön linjoissa. Nyt on pieni epäilys, että jos yläkerrassa on yritetty jotain omia sovelluksia, joka olisi rikkonut linjoja. Mutta se on vain ajatus eikä mikään tieto. Näin huoltomiehen uudelleen puolenpäivän aikaan ja hän kertoi, että oli isännöitsijän kanssa jutellut muttei ollut tavoittanut vielä meidän huoltomiestä joten ei tiedä koska pääsee korjaamaan vikaa.
Minulla on telkkaripistokkeet olohuoneessa ja makuuhuoneessa. Tietsikka  minulla on makuuhuoneessa eikä mieleenikään tullut, että olohuoneessa voisi toimia. Tämä korjaaja kuitenkin tiesi, että niin voi olla ja kokeiltiin olkkarissa ja täällä se toimii. Eli vika on siinä linjassa missä minä yleensä käytän tätä, muttei muualla talossa. Meidän talossa on seitsemän asuinkerrosta. Huoltomies sanoi, että kun  vikatilaus oli tehty minun nimelläni minun osoitteeseni niin minulle tulee se omavastuulasku, mutta hän laittaa siihen tekstin, että vika on taloyhtiön linjoissa niin minä voin viedä sen isännöitsijälle.
Kun on tottunut tietsikkaan niin kyllä sitä kaipaa. Minäkin meinasin eilen tilata sieltä labra-ajan itselleni mutta huomasin samantien ettei se nyt onnistukaan. Että on jotain ihan hyödyllistä vaikka se enemmän ajankulu onkin.

Elisa kävi imuroimassa. Hänellä alkoi syysloma jo perjantaina ja on koko tämän viikon. Toisilla alkoi tänään ja on loppuviikon. 
Minä olen nyt aika paljon kutonut. Velä on kesken se tuubihuivi ja sitten kudon lapasia. Eilen, kun kävin hammasläääkärissä niin olin samalla reissulla Juhan luona kylässä, kun hän asuu siinä lähellä. Siellä minulla oli mukana peitonlappukudin, kun se on niin mukava lykätä reppuun.
Hampaat tuli kuntoon. Nyt on sitten viimeinen amalgaamipaikka vaihdettu.