Tänään oli hammaslääkärini ensimmäinen lomanjälkeinen aamu. Pakotin itseni tilaamaan ajan. Sain sen neljästoista päivä. Olin siihen niin tyytyväinen, että virkistyin ja lähdin kirjastoon. Sen aukioloajat pitenivät. Ennen aukesivat ovet kymmeneltä ja nyt jo yhdeksältä. Tämä oli ensimmäinen yhdeksän aamu. Olin jotain varttia yli siellä ja väkeä oli jo melko paljon. Minä lainasin 14 käsityökirjaa. Kaikkia hienoja sukkien, pipojen, käsineiden ym. malleja.

Olen nyt mennyt puolenpäivän aikoihin Marketan luokse. Koirat ovat tosi iloisia, kun menen, voi sitä riemun määrää. Käymme sitten ulkona, ihan vaan pikkuisen, kun siitä heidän pihalta pääsee sellaiseen pieneen metsään, jossa voi toimittaa asiansakin. Senjälkeen olemme sohvalla ja rapsuttelemme ja puhelemme siinä. Voin keittää perunatkin ja jotain muuta pientä ja olen sitten siellä, kun porukka alkaa tulla koulusta. Yleensä Olli tulee ensimmäisenä, kun on vielä pienemmät tuntimäärät. Siinä sitten huolehdin, että Olli muistaa syödä ja syön itsekin samalla. Saan siellä parempaa ja vaihtelevampaa ruokaa kuin itse viitsisin tehdä ja vielä hauskassa seurassa. Hyöty ja nautinto on siis molemminpuolinen.