Olen käynyt hiukan läpi kirjahyllyjäni ja olen ottanut sieltä pois joitakin kirjoja. Vein ihan roskiin joitakin huonokuntoisia, mutta en raaskinut kaikkia viedä. Niitä jäi vähän vajaa muovikassillinen. Sitten minulla oli myös kolme cd-levyä, joita en ollut edes avannnut pois paketista. Ne oli klassisia ja hienoja, mutta kun en ole musikaalinen niin enhän minä sellaisia kuuntele. Ne ovat varmaan tulleet kylkiäisinä joskus jostain ostostani.  Mietin, että mitä niillä kaikilla tekisin ja keksin, että vien Franciscus-talolle.Se on seurakunnan "olohuoneeksi" mainostama. Se on auki muutaman tunnin päivässä ja siellä voi poiketa kahvilla ja on siellä joskus jotain ohjelmaakin. Sijaitsee torin lähellä. Ajattelin, että siellä voi joku lukea tai ottaa kotiin tai voivat laittaa myyntiin lähetyksen hyväksi jos haluavat.

Meinasin mennä heti syömisen jälkeen sinne mutta en huomannutkaan, kun aloin katsoa tallentamaani Kyläsairaalaa. No sitten kun muistin niin ajattelin, että se on vielä auki kun katsominen loppuu. Ohjelman loputtua lähdin sitten heti sinne. Siellä olikin pari tuttuakin. Yksi joka käy CC:ssä ja tuttavani Ilmari ja sitten pari muuta. Päivystäjä toivotti minut ystävällisesti tervetulleeksi ja esitteli itsensä. Minä sitten sanoin asiani ja hän oli oikein iloinen. Kun sitten ensin annoin hänelle muovikassin repustani ja sitten otin ne levyt niin tämä nainen jota en tuntenut tuli heti katsomaan niitä ja kehui, että ne ovatkin hienoja. Ilmari on erittäin musikaalinen ja hänkin oli kiinnostunut. Niinpä minä sitten annoin levyt Ilmarille. Hän muisteli kuinka lapsena ollessaan hänen äitinsä oli soittanut pianolla ja joitakin samoja kappaleitakin oli näissä levyissä. Jos olisin heti muistanut lähteä niin Ilmari ei olisi ollut vielä siellä eikä olisi saanut levyjä. Hieno sattuma. Oli kiva antaa ne tutulle. Kirjat jäi kaikki sinne, että "pomo" saa sitten päätää, että mitä niillä tehdään. Vien sinne lisääkin jos tulee siivouksen yhteydessä vielä lisää poistettavia.

Eilen olin hammaslääkärissä. Tiesin sen lohjenneen hampaan, jonka tähden tilasin ajankin, mutta olihan siellä toinenkin reikä. Hän paikkasi molemmat ja poisti hammaskiven, joten nyt on hampaat kunnossa taas. Se tuntuu hienolta.

Istuin tänään pihalla keinussa tunnin verran, kun oli niin hieno ilma enkä jaksanut sitten enää kävellä.