Eilen kaupassa näin Liisa R:n. Emme ole nähneet ainakaan pariin vuoteen ja silloin hän kutsui minut heille kotiin tai mökille yksin tai muksujen kanssa, kuinka vaan sopii. No enhän minä mitään kylään menoa saa toimeksi. Hän ei ollut edes kuullut, että olen sairastanut, joten nyt meni sen piikkiin saamattomuuteni asiassa. Kutsu uusittiin taas ja annoimme toisillemme puhelinnumerotkin, että voimme soittaa. Kyllä minä taas ihan tosissani ajattelen, että olisi kiva mennä kylään ja jutella oikein rauhassa kuulumisiamme. Olen vain niin huono menemään kylään ja soittamaan, mutta jos nyt ottaisi itseään niskasta kiinni ja menisi. Ajattelen meneväni, mutta itseni tuntien......

Nyt minulla hyrrää pyykkikone ja kun saan pyykit levitettyä niin lähden Marketan luokse. Sinne tulee iltapäivällä kylään Sylvi H ja hän toivoi, että minä menisin myös. Kiva nähdä hänet, kun emme usein näe, viime syksynä viimeksi. Minä menen nyt jo aamupäivällä ja syönkin sitten siellä. Marketta tietää, että syön paremmin, kun saan valmiiksi laitettua ruokaa, kun en itselle viitsi niin kovin nähdä vaivaa. En oikein taloustöistä tykkääkään, kudon ja teen käsitöitä mieluummin. Tai jotain muuta. Nytkin vien mennessä postiin pari ristikkolehteä.

Mittari näyttää nollaa, joten lumi on aika märkää. Ei taida oikein hiihtäminen onnistua, vaikka onkin hiihtolomaviikko.