Hamsut on aina tuotu minun luokseni hoitoon, kun porukka on ollut reissussa. Eilen he lähtivät ja Henni laittoi kaikki kuntoon ja Elisa tulee jo huomenna kotiin, niin ei jäänyt kuin tämä yksi päivä minun huolekseni. Olimme yksimielisesti sitä mieltä, että yhden kerran tähden ei kannata raahata neljää isoa häkkiä ja kuppeja ym. ym. Niinpä olen tänään käynyt Pyynpäässä hamsuja katsomassa. Vaihdoin vedet ja annoin jokaiselle päärynänpalan. Ja söin sitten itse lopun päärynän (Hennin luvalla) ja maistuikin hyvälle. Pitäisi ostaa useammin päärynöitä itsellekin. Söin sitten vielä joulupipareita ja luin Uuden-Rauman.

Laitan tähän vielä kuvat hamsuista. (Olen ottanut ne Hennin nettisivuilta.)
Tässä on Kasperi

Sohvi

Minttu

sekä pikkuisin, joka saikin nimekseen Kirppu


Minttu oli ainoa, jonka näin. Toiset vain nukkuivat taloissaan.  Minttu heräsi heti, kun ensimmäistä häkkiä laitoin ja tuli pyytämään käteen. Otin sen sitten välillä ja silittelin ja juttelin aika kauan, mutta ei hän siihen ollut vielä tyytyväinen. Tuli pyytämään uudestaan ja tietenkin tassun alla oleva mummu otti sitten taas käteen. Siinä taas siliteltiin ja juteltiin. Kerroin  hänelle, että Henni on kylässä ja minä en uskalla päästää häntä lattialle juoksemaan. Tarkkaan Minttu kuunteli minua ja katsoi suoraan silmiin. Sitten kun laitoin takaisin häkkiin niin hän meni juoksupyörään juoksemaan, että kyllä hän selvästi ymmärsi minun puheeni. Ja kaikki eläimistä pitävät uskovat tämän. cheeky

Minulla on kuntoilu jäänyt tänä syksynä nyt ihan minimiin. Mutta tänään olen ihan tyytyväinen, kun kuljin matkan kävellen edestakaisin. Siellä kyllä huilasin aika kauan ennekuin lähdin takaisin. Kotimatkalla poikkesin kaupan kautta ja ostin pari ristikkolehteä. Niitä ratkoessa menee aika mukavasti.