Lähdin aamulla jo puoli kahdeksan bussilla Poriin. Minulla oli siellä luuston gammakuvaus. Siihen täytyy varata aikaa monta tuntia. Ensin pistetään se radioaktiivinen aine. Sitten odotellaan 2--3 tuntia, että se menee luustoon. Ohjeissa käskettiin ottaa evästakin mukaan. Niinpä sitten tein niin. Otin myös kirjan ja pari ristikkolehteä.

IMG_1264-normal.jpg

Meinasin ottaa myös kutimen, mutta sitten tuli mieleen, että jos puikot tulee säteileviksi niin metalissa se voi pysyä kauan, enkä ottanut.

Puoli kymmenen aikaan minua pistettiin ja kahdeltatoista alkoi kuvaus. Siellä huoneessa, jossa odotellaan ajan kulumista on kolme petiä ja muutama tuoli. Yksi rouva lähti kuvauksiin ja siellä oli myös pariskunta, mies oli kyydissä vaimoaan. Minä siinä sitten kun maatessa täytin ristikkoa ja olen ollut koko syksyn väsynyt niin nukahdin. Välillä vähän olin hereillä mutta makasin silmät kiinni. Kuulin kuinka se rouva kuiskutteli miehelleen " ei tua enää eläkkään". Sitten nukahdin uudestaan, en tiedä puhelivatko minusta muuta. No sitten kun heräsin niin rupesin juttelemaan ja tämä rouva kysyi heti mistä olen, kun olen niin tutun näköinen. Kun hän kuuli sen niin sitten hän kysyi heti, olenko käynyt lähimmäispalvelussa. Hänkin oli siellä käynyt pienen aikaa muutama vuosi sitten. Meillä oli ihan mukava juttelutuokio. Hän pääsi kuitenkin aika pian sitten jo kuvaukseen ja kotiin. 

Kovasti hoitajat sitten varoittivat minua, että säteilen enkä saa mennä lasten enkä odottavian äitien lähellekään. Kyllä minä poislähtiessä kanttiinissa kävin lohivoileivän syömässä kahvin kanssa. Kotona olin vasta kolmen jälkeen. Tuossa linja-autoaseman ja meidän välissä on Hese. Ostin siitä kerroshampurilaisaterian ja söin sitten kotona. Nyt olen vain huilaskellut, kun olen aika väsynyt. Saan tiedon kuvaustuloksista vasta ensi viikon perjantaina. 

Täällä oli aamulla valkoinen maa ja Poriin mennessä lumi lisääntyi. Porissa oli ihan kivaa nuoskalunta mutta täällä on ihan vesilotiskaa.