On taas kipeä viikko mennyt. Uutena oireena on nyt nenästä verentulo. Se on hyvin harmillinen vaiva, eikä aina tahdo saada loppumaan. Viime yönäkin tuli ja nyt on sellainen olo, että pitäisi niistää, mutta ei uskalla.

Kysyin viime kerralla lääkäriltä, että olisiko jotain apua jalkoihini, kun ne pistelevät edelleen ja sormet ovat vähän kankeat. Ei kuulemma ole. Joskus menee puolen vuoden päästä vaivat pois tai ainakin vähenevät, mutta jos ei niin sitten on koko loppuiän.

Eilen olin Marketan luona, mutta Hennillä rupesi nenä vuotamaan (siis nuhaa) ja piti lähteä kotiin, koska nyt minulla on valkosolut kaikkein alimmillaan. Tänään olen sitten varmaan vain kotona.

Perjantaina soitin Oilille ja kiitin kauniista kirjeestä, jonka hän on minulle lähettänyt. On niin lohduttavaa ja piristävää, kun muistetaan. Eilen soitin myös Aimolle ja Ristolle. Ristolta kuulin, että Mauno saa ensi viikolla viimeiset sädehoidot. Hän ei ole saanut mitään oireita niistä, mikä on hieno juttu. Aili ja Sylvi-mummu ovat myös soittaneet minulle.

Ollilla oli eilen turnaus-päivä  ja kaksi jääkiekkopeliä . Toisesta tuli tasapeli ja toisen he voittivat. Hienoa.    Marketta oli niissä kirjurina, kun äidit joutuu vaikka mihin lastensa takia.  Nytkin pitäisi vielä lisäksi myydä jalkapallon takia kuusi ensi vuoden kalenteria ja jääkiekon takia 16 joulukalenteria.  Siis Ollin pitäisi tehdä tämä, mutta taitaa siitäkin suurin homma olla äidillä. Osa menee mietinnäksi, että ostavat itse ja antavat joillekin tutuille, kun ei heistä kenestäkään ole myyjiksi. Jalkapallokalenterissa on Ollista ja hänen joukkuestaan kaksi kuvaa, että on se ihan kiva annettava. Minä olen luvannut ostaa itselleni joulukalenterin.