.......onko ihanampaa aamua kuin tää?

Joskus jopa minäkin herään pirteänä, ei sitä usein satu. Tänään oli ihan hyvä olo muutenkin. Kirjasto aukeaa yhdeksältä ja menin sinne. Paluumatkalla ajattelin käydä Salessa ja pankissa. Kirjastoon tuli samalla ovenaukeamisella ainakin parikymmentä ihmistä, osa meni lukusalin puolelle. Näin Jarmonkin siellä ja juttelimme ja kuulin Toinin kuulumiset. Katsoin muutaman kirjan ja menin automaatille lainaamaan niitä. Siihen tuli iloinen naisihminen ja kysyi, että saako hän tulla katsomaan kuinka se toimii, kun hän ei ole käyttänyt automaattia koskaan. Neuvoin, että hänen pitää hakea virkailijalta tunnusluku ja lupasin odottaa niin kauan. Lainasimme ensin minun kirjani ja hän sitten omansa ja totesi, ettei se ole yhtään vaikeaa, nyt hän tekee sen muulloinkin. Iloisina lähdimme molemmat päivän touhuihin.

Minulla on kirjastoon vajaa kilometri matkaa ja siihen matkan varrelle aukesi viime viikolla Sale. Eilen minulle tuli kuponki, jolla saa 400 g täytelakritsipussin hintaan 1,49 (normaalihinta 2,15). Tottakai se piiti käydä ostamassa. Samalla katselin millainen kauppa se on. Tietenkin pysähdyin lehtihyllyn viereen ja ristikkolehtiäkin siellä oli. Yhdestä luin, että olen voittanut saman lehden joulukuun numerosta 10,- euroa. Ostin sitten sen lehden ja nauroinkin kassalle, että kyllä nyt kelpaa kun on ristikkolehti ja lakritsipussi. Hän oli samaa mieltä, että päivää menee tosi mukavasti.

Kello oli vielä varttia vaille kymmenen ja pankki aukeaa vasta kymmeneltä niin tulin suoraan kotiin. Nyt soi ovikello, menen avaamaan.

No Juhahan sieltä tuli. Onneksi olin tullut juuri kotiin, että pääsi sisälle.