Lähdin siis viime perjantaina jo puolelta päivin Markettan luokse. Ja tulin kotiin vasta tunti takaperin. Meni aika niin mukavasti, että olin sitten vielä toisenkin yön. Elisa oli koko viikonlopun Ikaalisissa, joten nukuin hänen sängyssään. Liisa nukkuu Elisan huoneessa omassa sängyssään ja Inka nukkuu Markettan sängyssä jalkopäässä. Inka perjantai-illalla, kun menimme nukkumaan tuli ensin minun mukanani sitten Marketan luo sitten minun luo ja taas Marketan luo ja makasi siellä jotain viisi minuuttia ja tuli sitten minun viereeni nukkumaan. Oli varmaan vaikea tehdä valinta. Yöllä heräsin muutaman kerran ja välillä Inka oli minun ja välillä Marketan vieressä.

Lauantaina Marketta lähti aamulla töihin ja Olli Lähti Poriin pelaamaan jääkiekkoa. (Ja hävisivät Ässille 6-2. Aika nolo juttu.) Me jäimme sitten Hennin kanssa kahden, paitsi Inka, Liisa, Roope, Selma ja Minttu kanssamme.

Marketta oli lainannut Paluu tulevaisuuteen kakkos- ja kolmososan elokuvan. Perjantai-illalla katsoimme toisen ja eilen sitten toisen. Oli ne aika pöhköjä vanhan ihmisen katsoa. Inka ja Liisa katsoivat ne myös kanssamme, vai olisivatkohan rapsutukset olleet heille tärkeämmät.

Eilen illalla Inka tuli suoraan minun kanssani nukkumaan, mutta kun yöllä kävin vessassa ja takaisin tullessa vedin vähän peittoa Inkan alta, että sain sen hyvin päälleni niin Inka lähti Markettan viereen, mutta hyppäsi niin peiton keskelle, että hän joutui sitä vähän auttamaan niin Inka tuli heti takaisin minun viereeni ja sitten Liisakin tuli viereen vaikkei yleensä yöllä halua olla vieressä. Siinä sitten kolmestaan nukuimme aamuyön.

Tänään teimme Ollin kanssa pienen suunnistusreissun, kun oli ulkona sillä hetkellä kaunistakin.

Oikein mukavasti meni viikonloppu. Ja kiva olla pitkästä aikaa yötä pois kotoa, mutta on se mukavaa mennä taas omaan sänkyyn nukkumaan. Mitenkäs se vanha sananlasku sanoo, että Oma koti kullan kallis.