Toisena päivänä on tekemistä ja ohjelmaa paljon enemmän kuin toisina päivänä. Tänään oli Ollilla koulussa taksvärkkipäivä ja hänellä ei ollut työpaikkaa niin minä palkkasin hänet siivoamaan. Ja illalla oli tarkoitus mennä katsomaan jalkapallopeliä, kun se oli hallissa niin minäkin tarkenin.

Aamulla töihin mennessään Marketta toi Inkan minun luokseni ja sitten Elisakin pistäytyi Liisan ja Viiman kanssa aaamulenkillä, kun olin saanut hänen villasukkansa valmiiksi ja hän kävi hakemassa ne. 

Senjälkeen aika pian tuli Ollilta tekstiviesti, että kyllä hän on jo herännyt ja tulee jonkin ajan kuluttua, etten ihmettele. Kyllä hän sitten tulikin ja pari-kolme tuntia siivosikin oikein urakalla. Sitten veimme vielä minun kesätakkini alas varastoon ja toimme ylös lämpimämpiä takkeja ja yhdet lämpimät kengätkin jo valmiiksi, jos joku aamu on pakkanen yllättänyt.

Sitten Olli lähti kotiin ja me menimme Inkan kanssa nukkumaan. Minä nukuinkin oikein sikeästi toista tuntia, kun puhelin soi. Marketta soitti, että tulee hakemaan Inkan kotiin, mutta minä sanoin, että me kävelemme heille, kun on niin kaunis ilma. Tulee sitten minunkin oltua vähän ulkona. Keitän vaan ensin  kahvia ja syön voileivän. Marketta sanoi, että heillä on Hennin tekemiä nakkipiiloja jos haluan. No tottakai söin sitten vasta heillä. Menimme sitten heiltä sitä peliä illalla katsomaan. (Pojat voittivat 6--1.)

Marketta toi minulle kirjastosta pari DVD-levyä ja yhden kirjan. Ovatkin kivoja.

IMG_1771-normal.jpg

Joskus kauan sitten tulivat telkkarista "Heikki ja Kaija"  sekä "Rintamäkeläiset". Tykkäsin niistä molemmista ja seurasin silloin  niitä. Sitten kirja on Tuomas Kyrön  Mielensäpahoittaja, joista minä myös tykkään. Nyt sitten aikaa kuluu rattoisasti.