Olin Marketan luona keittiössä. Olimme Ollin kanssa kahden ja hän lähti jonnekin ulos ja huusimme hei. Siiten kuulin miehen äänen sanovan, että nyt keskustelet sitten meidän kanssa. Ihmettelin, että mistä se ääni tuli. Sieltä kuului liesituulettimesta kahden miehen ääni. Sanoin etten ole koskaan keskustellut heidän kanssaan. Toinen sanoi että olet kyllä. Väitin etten sanaakaan. Tämä miesääni sanoi, olet kyllä. Sanoit minulle Aramis. No sitten soi puhelin ja heräsin siihen, kun Marketta soitti. Siis ihan, ihan pöllö uni.

Kävin puolen päivän aikaan poliklinikalla silmänpohjakuvauksessa. Hoitajan mielestä kaikki oli OK. Lääkäri katsoo vielä kuvat ja vertaa edellisiin kuviin. Hän käski kuitenki tilata lähiaikoina ajan silmäläärille tarkempia tutkimuksia varten. Olisi kuulemma hyvä mitata silmänpainekin.

Kotimatkalla kävin jo äänestämässäkin ja join samalla kahvin oikein mansikka-vadelma leivoksen kanssa. Oli hyvää. Viime pyhänä, kun olin äänestämässä niin se oli vanhainkodissa ja nämä ennakkoäänestykset ovat kaupoissa. Minäkin äänestin Prismassa. Molemmilla kerroilla täällä oli vaalikeräys menossa, että ei se joka paikassa sitten ole kielletty.

Kun tulin pihalle niin talkkari Petrimme oli töissä. Kehuin häntä, kun piha oli taas niin hienossa kunnossa. Hän kysyi, että saako hän tulla käymään tykönäni. Niin hän sitten tuli katsomaan minun asuntoni ilmanvaihtokanavia. Minulla oli kaikki hyvin. Joku oli valittanut, että vetää liikaa. Hän käy muutamissa asuinnoissa katsomassa ja miettii sitten mitä kuuluu tehdä. Ei hänkään koskaan ennen ole käynyt minun asuntoni ilmastointia katsomassa.