Minä olen ollut hirrrrrveän kipeä. Ilmeisesti ihan sitä vatsaflunssaa, jota on liikkeellä, mutta kauheasti poltti vatsaa ja yökkäilin sitten niin paljon, että nyt on vatsalihakset ihan arkana. Tällä hetkellä on kuitenkin jo aika hyvä olo.

Eilen nauroin makeasti, kun Marketta kertoi minulle kuinka oli käynyt maanantaina. Jos minä en ole heillä niin hän laittaa veden ja perunat valmiiksi höyrykattilaan. Olli tulee ensimmäiseksi koulusta ja hän laittaa levyn lämpiämään ja keittää perunat. Niin hän teki nytkin. Sitten hän rupesi syömään ja yllätys, yllätys, kattilassa ei ollutkaan yhtään perunaa, hän oli keittänyt pelkkää vettä koko ajan. Hollandais-kastike ja kalapuikot oli valmiina. Ne Marketta oli aamulla kokannut ja samalla hänen piti laittaa perunat kattilaan. Varmaan joku keskeytys hommaan oli tullut, niinkuin kiireiselle perheenäidille usein tulee. Nyt on sitten mysteerio, kadonneiden perunoiden arvoitus. Pitäisikin muistaa kysyä Ollilta kuinka hän kokeili oliko vesi jo kypsynyt tarpeeksi. Uskaltaakohan? Taidan kokeilla.

Tänä aamuna Marketta on tehnyt jo lihaperunasoselaatikon ennen töihin menoaan. Minäkin meinaan mennä sinne katsomaan koiria ja Ollia vastaanottamaan koulusta. Ja tietenkin itsekin syömään.

Eilen tuli Apu-Ristikot ja siitä luin, että olen voittanut 10 euroa.

Nyt paistaa aurinko kauniisti ja 1 aste on pakkasta eikä tuulekaan. Hienon näköinen ilma.